Föreningen
Väsjöstaden
Stadgar
Historik
Välkommen till Väsjö tomtägareförening.
Föreningen består av boende i Södersätra samt närliggande delar av Norrsättra och Mellansättra.

Vi arrangerar en del evenemang under året, med dansbanan eller bryggan i fokus. Exempelvis midsommarfirande, kräftskiva, BIO-kvällar och lite annat.
Vad och i vilken omfattning beror en hel del på dagsformen hos oss medlemmar så alla som känner att dom vill bidra på något sätt är hjärtligt välkomna.

En gång på våren samlas vi och fixar sådant som behöver göras i området, röjer lite vildvuxen flora o.s.v. och belönar sedan vår insats med en liten fest. Ett mycket bra sätt för nyinflyttande att träffa, och lära känna alla trevliga figurer i området!

Väsjö tomtägarförening är kollektivansluten till Villaägarnas Riksförbund. Avgiften på 380 kr / år inkluderar avgiften till föreningen.

De som vill bli medlemmar, eller har missat årets inbetalning kan enkelt gå in på Villaägarnas hemsida http://www.villaagarna.se och välja "Bli Medlem". Ange vid registrering, utöver namn och adressuppgifter, vårt föreningsnummer som är 1341 (OBS! viktigt!). Man kan också kontakta någon av oss i styrelsen för ett inbetalningskort.